30 Ocak 2013 Çarşamba

AKÇAKOCA

Akçakoca, Düzce’ye bağlı Karadeniz'e kıyısı olan yemyeşil bir ilçe. Üniversiteden ev arkadaşımın buraya gelin gitmesiyle tanışmış oldum bu şirin ilçe ile. Yer isimlerinin nereden geldiğini merak ettiğimden dolayı gitmeden epey araştırma yapmıştım. Osmanlı döneminde Osman Gazi’nin arkadaşı Akçakoca bu bölgeyi ele geçirince yörenin ismi de bu şekli ile günümüze geliyor olduğunu öğrenmiştim. 

Bunun için ilçe merkezine bir anıt yapılmış.


Epey virajlı bir o kadar da manzarası güzel yollardan geçip nihayet ulaşıyorum Akçakoca’ya. Arkadaşım, eşi ve minik Berracık beni karşılıyor. Kızımız uyurken bile çok süslü:)



Kış günleri biraz ıssız olsa da, yaz günleri sahil olmasından dolayı ilçede turizm açısından bir patlama yaşanıyor. Gittiğinizde fındık bahçelerini görebilir, Karadeniz’de yunusları seyredebilirsiniz. Ünlü bir Ceneviz Kalesi, mağaralar ve şelaleler varmış ama henüz görme fırsatım olmadı. Hava şartlarının el verdiği bir zaman görmek için sabırsızlanıyorum.

Merkezinde bulunan cami mimari yapısıyla ilgimi çekiyor. Caminin çatı yapısı, Selçuklu çadırlarından esinlenerek tasarlanmış. 


Uzun, temiz bir sahile sahip.




Akçakoca Saat Kulesi



Çınar Caddesi



Yediğim pidelerin ve profiterolün tadını unutamıyorum. 

Siz de hafta sonu tatillerinizi yakınlarda bir yerlerde değerlendirmek istiyorsanız, Akçakoca'ya gidebilirsiniz. Emin olun pişman olmazsınız.

Sevgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder