5 Eylül 2013 Perşembe

İNCİR

Sevdiğim meyveler arasından bulunan incirin yeryüzündeki anavatanı Doğu Akdeniz bölgesiymiş. Ayrıca dutgiller familyasından olduğunu duyunca biraz şaşırıyorum. Lakin dut ile incir arasında nasıl bir bağlantı var pek anlayamadım:) 



Besin değeri oldukça yüksek olan bu meyveyi kurudan ziyade taze meyve olarak tüketmeyi seviyorum. Lif oranı yüksek olduğundan bağırsakları yumuşatıp, sindirimi kolaylaştırıyor. Ayrıca incir reçeli de favori reçellerimin başında yer alıyor. Yapraklarında bulunan sütünün ise siğiller için kullanıldığını eski nesilden duymuştum.


Fotoğraflar Bozcaada'da 150 yıllık bir rum evinin bahçesinden.

Peki ya siz incir sever misiniz? İncir ile ilgili değişik bilgilere sahipseniz yorumlarınızı bekliyorum. 

Sevgiler. 

4 yorum:

  1. inciri çok severim, çalıştığım hastanenin arka bahçesinde bir incir ağacı mevcut dalından taze olarak topluyor ve yiyoruz :) arada hastane önünde incir ağacı diye esprilerde kopmuyor değil. İçindeki sütün siğile iyi geldiğini bana da teyzem söyledi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senacım, güzel yorumun için teşekkür ederim.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  2. Çok faydalı yalnız dikkatli tüketilmesi gereken bir meyve. Kilo aldırabilir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Azı karar çoğu zarar diye doğru demişler:)) İzmir'e selamlar.

      Sil