10 Nisan 2014 Perşembe

BURSA TOPHANE

Tophane, Bursa'da en sevdiğim yerlerden biri. Şehir merkezine yürüme mesafesinde olup tüm Bursa'yı  izleyebileceğiniz harika bir yer.


Bursa'yı bilenler bilir, burası turistlerin en çok ziyaret ettiği yerlerin başında gelir. Bursa'ya gelip de Tophane'yi görmemiş turist yoktur sanırım:)


Ben de Tophane'yi, uzun zamandır görmediğim bir arkadaşımla buluşmak için tercih ettim. Hem arkadaşımla görüşüp hasret giderecek, hem de türbeleri ziyaret edecektim. Nitekim öyle de oldu ve keyifli bir gün geçirdik.


Bursa'nın köklü avmlerinden biri olan Zafer Plaza, cam piramidiyle bizlere ve Paris'teki ikizine göz kırpıyor.


Altıparmak Caddesi


Tophane'ye her çıkışımda, Bursa'nın ne kadar değiştiğine de tanık oluyorum. Kentsel dönüşüm buraya da uğramış. Her yerde inşaat çalışmaları var ve kocaman binalar hızla yükselmeye devam ediyor.

Çatalfırın Köprüsü


Sultan Abdülaziz döneminden kalan Bursa Saat Kulesi de burada yer alan eserler arasında.


Kule, altı katlı olup tepesinde dört tane saat bulunuyor.


Ayrıca Tophane girişinde, Osmangazi ve Orhangazi Türbeleri de yer alıyor.


Orhangazi Türbesi


Peki siz daha önce hiç Tophane’yi gördünüz mü? İzlenimleriniz neler oldu, yorumlarınızı bekliyorum. 

Okuduğunuz ve yorumlarınız için teşekkürler. 

Sevgiler. 

1 yorum:

  1. Yıllar önce gitmiştim. Benim için şaşırtıcı oldu. Fotoğrafları gördüğüm zaman burası orası mı? Duygusunu yaşadım. Her yer birbirine benzemeye başladı. Aslında; Bursa'nın tarihi dokusu korunmalıydı. Koskaca Osmanlı'nın ilk başkenti. Biz de maalesef "tarih bilinci" yok gibi...
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil