13 Şubat 2013 Çarşamba

KUŞBURNU


Bu sene tam hasta olma aşamasındayken yaptığım çaylar sayesinde yarı yoldan dönüp kendimi toparlıyorum. Çok sık olmasa da yaptığım çayların başında kuşburnu geliyor. 

Meğer kuşburnu, C vitamini bakımından dünyanın en zengin bitkileri arasındaymış. İçi tüylü olduğundan kurutup çay yapmayı ya da marmelat olarak tüketmeyi tercih ediyorum. 
Ancak çoğu insan bunu bir meyve edasında tüketiyormuş. Bu düşünce pek bana göre değil:))


Kuşburnu çayının o kadar çok faydası var ki saymakla bitmiyor aslında. Ama bizim en çok bildiğimiz faydası kuşkusuz, soğuk algınlıkları ve gribal enfeksiyonlara iyi geldiğidir. Eski nesil, bitkilerin kullanımı konusunda bizden daha bilgili geliyor bana. Onlar da birçok bilgiyi elbette deneme yanılma yöntemiyle bulmuşlar. Oysa artık teknoloji ve bilim o kadar üst seviyeye tırmandı ki bu tarz bitkilerin yararlarını daha net görebiliyoruz. Öğrendiğime göre taze kuşburnu ciltteki yara ve iltihaplanmalara sürüldüğünde kısa sürede iyileşme gösteriyormuş. Romatizmal ve eklem rahatsızlıklarına,  kanser ve kalp rahatsızlıklarına karşı vücudun direncini artırıyormuş. Akciğerde leke oluşumunu engellediği gibi idrar yolları enfeksiyonlarını da iyileştiriyormuş.


Çoğu zaman çiçeğine yaban gülü de deniliyor mutlaka duymuşsunuzdur.


Çayının rengine gelirsek eğer evde kendini yapacak olursanız siz de göreceksiniz ki satın aldığımız kuşburnu çayları ile alakası yok. Turuncumsu, kiremitimsi bir renge sahip. 

Yapımı çok kolay... Daha öncesinde Rodop Dağları'ndan toplayıp getirdiğim kuşburnunu bol güneş alan bir yerde kurutmuştum. Dört bardak su dolu demlik içerisinde iki kaşık tepeleme kuşburnu atıyorum. Bir taşımlık kısık ateşte kaynattığım kuşburnu çayını demlensin diye biraz bekletiyorum. Daha sonra da içerisine bal ilave edip afiyetle içiyorum:))

Bu soğuk kış günlerinde siz de evinizde kuşburnu çayı yapabilirsiniz. Afiyet olsun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder